Ungdom

Surfs up!

Lad mig starte med at sige,- “hvis vi havde en hat, tog vi den helt sikkert af for jer i går”, for vi syntes at det var rigtigt godt gået at i mødte så mange op.
8 kolde ungdomsroere, inkl. de nye prøvemedlemmer Maja og Simon trodsede det næsten vinterlige vejr trods datoen viste 11 maj. De fire piger tog med Oscar rundt i havnen, hvor de 4 drenge tog med Jesper, undertegnet og følgebåden ud i bølgerne og indviede den nye Jester surf kajak. Vi nåede to tre ture et godt stykke ud fra molen før regnen tiltog yderligere og gjorde det til en rigtig våd og kold fornøjelse (dog ingen kæntringer). I land igen var pigerne ved at få varmen, og vi fulgte hurtigt efter. Den sidste halve time sad vi alle inde i klublokalet og nød en velfortjent gang brus, inkl. nogle  gode røverhistorier.

Standerhejsning 1 april 2017

Tak for en rigtig hyggelig dag i dag, det gik langt bedre end vi havde regnet med. For da vi mødtes til morgen var der halvkøligt, lidt blæsende og overskyet, så udsigterne til en længere tur på vandet syntes noget lille.. Men igen viste i jer fra den friske side, og ikke mange minutter fra rundstykker og kage var indtaget, gik i til omklædningen og gjorde klar.
Nu kom teamet på overarbejde, for sup’erne skulle monteres med finner, kajakkerne findes frem, søsættes og det skulle jo helst heller ikke gå for langsomt hehe.. Men vi fik let styr på tropperne, og givet instrukser om hvor vi ønskede at der blev roet til/fra.
Havkajakkerne delte sig i grupper og tog til hver sit, hvor vi roede sammen, 4 supper og fem kajakker. Deriblandt havde vi Freja med, en forhåbentlig ny roer til klubben. Jeg tror vejrguderne blev overrasket af jeres friske gåpåmod, for inden længe aftog vinden lidt, solen dukkede op og varmen bredte sig over klubben. Det lugtede nu lidt af sommer, så kameramanden fik lynhurtigt søsat en Fanger og lagde fra land. Vi holdte os dog til inder/yderhavn, for vandet var stadig ganske koldt. Ikke at man rigtigt kunne se det på jer, for i var godt nok lang tid på vandet, hvilket må betegnes som en succes.
En speciel tak går til klubben, for igen at have investeret i nyt udstyr. Denne gang en Zedtech TCR (Tracer), 4 sup boards med padler og ikke mindst lånt en surfkajak til dagene med store bølger.

Nu er sæsonen roet godt i gang, og vi ser frem til en lækker sommer i godt selskab!

Sæsonstart 2017

Til alle vandhundene i og udenfor klubben,- vi ror sæson 2017 i møde onsdag d. 3 maj (som sædvanlig første onsdag i maj). Vi mødes som vi plejer 16.30 og er på vandet indtil 19.00, alt afhængig af vind og vejr.

På denne dag er nye ungdomsroere selvfølgelig også velkomne 🙂

Husk at vi holder standerhejsning lørdag d.1 april 10.00 i klubben.

For spørgsmål om start, kontakt gerne Jesper Jensen på tlf.. 25135842.

Høj pagaj 😉

Østervrå svømmehal 2017

Nu har vi fået skudt svømmehals traditionen i gang, og vil gøre alt vi kan for at fortsætte i samme gode stil de kommende år. Faktisk var vi flere på vandet denne gang end sidste år, nemlig 13 stk. (deriblandt 2 havkajakker), så det kan vi kun betegne som en succes. Denne dag havde vi også Liv med, en førstegangsroer der klarede det ganske fint i “Silden”. Forhåbentlig ser vi dig også til sæsonstart. Dagen bød på både selvredninger, balancetræning i de hurtigere kajakker og selvfølgelig lidt leg til sidst. Overgangskajakken var som sædvanligt meget populær, og gang for gang blev roerene mere fortrolige med denne. Oscar kunne eksempelvis brillere med at stå på ét ben i hans egen kapkajak og bruge det andet som pagaj (da denne selvfølgelig lå i vandet lidt derfra). Desværre har vi ikke nogen billeder fra dagen, da kameramanden for det meste af tiden lå under vandet efter adskillige selvredningsaktioner.

Men tak for en hyggelig dag i Østervrå svømmehal i går, og ikke mindst en tak til forældrene der hjalp til med at køre. Vi ses til sæson start!

Høj pagaj til alle..

Tak for indsatsen

traenere-lille

En overraskelse af den helt gode slags, det var hvad vi fik efter denne onsdags træning med ungdommen. Tenna havde indkaldt til møde, dog uden at oplyse hvad der skulle snakkes om. Så lettere spændte mødte vi op, uvisse om at der var planlagt et stort skulderklap i form af kaffe, kage, t-shirt’s og nogle meget fine gavekurve, nøje udvalgt af Tina. Disse blev overrakt af Ida og Theis med ordene “tak fordi i vil være vores trænere”, og så var der ellers serveret i hyggeligt selskab.

På vegne af Jesper, Oscar, og Aase vil vi gerne sige mange tak for de fine gaver, og håber på et godt samarbejde i fremtiden. Det er en fornøjelse at være på vandet med jer.

Tak fordi i vil være vores ungdomsroere.

Første tur udenfor 2016

Ungdom 2016Som vi alle ved, så er sæsonens første tur udenfor havnen noget helt specielt. Denne 1 juni, var ingen undtagelse. Med solen skinnende fra en skyfri himmel og en let pålandsvind, gik turen mod Strandby. Med Smilla i overgangskajakken og Chris med som gæst, gik det roligt ud i det store blå. Men vandet var åbenbart meget glat mellem havnen og stenene mod nord, så før vi fik set os om, lå flere i vandet. Jesper og Oscar var på pletten med det samme, og fik roligt de unge op i kajakkerne igen. Heldigvis havde vandet en nogenlunde temperatur og kæntringerne skete på en dybde hvor de snildt kunne bunde, så der var god mulighed for at træne tømning og makkerhjælp. Sikkert hjemme i havn igen, skulle der selvfølgelig leges og det sidste krudt brændes af. Med 13 kajakker på vandet på én af de første sommerdage, må vi betegne dagen som en klar succes 😎. I klarede det super!

Sæsonstart 2016

Ungdom, sæsonstart 2016. På vej udFed start vi havde på sæsonen i dag d. 4 maj! Ni unge kajakker plus en erfaren havde vi på vandet 👍🏻 Vejrguderne var bestemt også med os, men var vandet ikke lidt koldt til sidst? Tre nye roere havde taget turen forbi klubben, sammen med Oscar og Andreas, og ikke mindst Frederikshavns sejeste tøser kunne de lave en hyggelig stemning på denne solskinsdag. På billedet ser vi Oscar føre an, til endnu en tur ud i yderhavnen. Som balancen kom tilbage, roede vi længere og længere ud mod molehovederne, men da det var første dag blev vi indenfor. Hvis vejret tillader det, er der dog en god chance for at vi næste gang ror til “pælen” eller mod Strandby. Kom frisk til næste onsdags tur, det kan kun blive godt.

Infomøde 2016

Tak til alle de fremmødte der kom til vores lille infomøde d. 27 april.

Ungdom, infoaften 2016 lille, lille 1Vi talte både nye og gamle ungdomsroere, men også deres forældre. Specielt dem der kom med kage skal have et ekstra klap på skuldrene. Vi startede ud med en kort tale fra vores formand, der berettede om klubbens aktiviteter og hvad denne står for. Derefter bød Jesper på nøje opmålt kaffe og kage i truget inden præsentationen begyndte. I vores ny renoveret lokale kunne vi fortælle om hvordan en typisk dag på vandet foregår, og hvad de unge roere kan forvente i løbet af en sæson. Ikke mindst blev der sat fokus på sikkerhed, træning af selvredninger, men også vores følgebåd der er med på de fleste ture. Præsentationen endte med en god snak forældrene imellem, der blandt andet selv kom med fine ideer til hygge/grillaftener i klubben. Da den sidste dråbe Cola var skyllet ned, blev dørene til kajakkerne åbnet og snakken om den kommende sæson bredte sig. Hvem fra ungdommen der vil prøve kræfter med hvilke af de nye kajakker, men så sandelig også hvilke af forældrene der gerne selv vil risikere at få våde fødder. Så alt i alt blev det en hyggelig aften i godt selskab 🙂

Vi ses til sæsonstart!

Balancetræning i Østervrå 2016

Tak for en god dag i Østervrå svømmehal 🙂

Ungdom, svømmehal 2016, lille, lilleLørdag d.16 april kl. 08.00 mødtes vi i klubhuset, hvor kajakker og udstyr blev læsset på traileren. I samlet flok kørte vi til hallen, hvor første kajak blev søsat lidt over ni. Der gik ikke lang tid før næsten alle havde været under vandet, hvor især vores nye overgangskajak bidrog til flere kæntringer. Men som tiden gik, blev balancen bedre og bedre og pigerne mere modige. Snart skulle der ståes op i kajakkerne og selvredningsøvelserne udføres til perfektion. Kayla (udvekslingsstudenten fra Australien) kom også godt fra start, og med hjælp fra Jesper fik de lavet nogle gode makkerredninger.  I den anden ende af skalaen blev både Michael og Åse fortrolige med overgangskajakken, men uopmærksomme øjeblikke gav dog et par halve Grønlændervendinger. Med hjælp fra bassingvagten Jacob fik Janni assistance til sine vendinger, hvor hun bla. arbejdede på at have hovedet under vand i stadig længere tid, inden han fik hende sikkert på rette køl igen. Ingen svømmehal uden leg, så inden dagen var omme blev den sidste energi brændt af i adskillige forsøg på at få hinanden væltet af baderingene 🙂 Lidt i ét var vi så hjemme igen hvor der flittigt blev hjulpet til med at få rigget af og skyllet grejerne igennem.

Igen tak for den fine indsats, håber vi kan gentage succes’en en anden dag..